top of page

"Почини и Предай" 3 - ден 5

ПРЕДАЙ част от теглото си на други

„Не е добре това, което правиш. Ти измъчваш и себе си, и народа, който е с тебе, защото много тежка е тази работа за тебе: сам ти не можеш да я вършиш. Изход 18:17-18

Гордостта е това, което ни пречи да признаем, че имаме нужда от Божията помощ, както и от помощта на другите около нас.

Винаги ми е било трудно да изкажа на глас нуждите ми. Да бъдеш в нужда е смиряващо. В гордостта си искам да бъда силна и да мога да се справям с всичко. Често търся отговори на проблемите ми като чета хубави книги или блог с публикации по тези въпроси. Но авторите на тези книги или блогове не ме познават лично, нито могат да носят част от моето тегло.

Ясно си спомням един момент на пълно неразбиране и отчаяние. Прочетох всички, което Гугъл ми предложи, но в душата ми зееше душка. Тогава се обадих на моя добра приятелка, приятелка - подарък от Бог. Времето, което тя отдели да ме изслуша, нейната мъдрост и познание на Словото ме вдъхновиха. Думите й лекуваха раната в мен, а молитвата й беше като балсам.

Идва време, в което трябва да спрем сами да носим тежкия ни товар. Господ иска да го вземе от гърба ни и за тази цел той често използва други хора.

В 18-та глава на Изход (линк към нея) Мойсей се опитва да свърши цялата работа сам и неговия тъст му казва, че това не е добро. Казва му, че теглото му е прекалено голямо само за един човек и това ще го измъчи. Мойсей послуша съвета на тъст си и намира нужната помощ. Дами, ако и вие имате нужда от помощ, смирете се и я потърсете.

Въпрос за личното време:

Помислете дали има нещо в живота ви, за което имате нужда от помощ. Помислете и дали нещо ви спира от това да потърсите и поискате помощ. Ако е заради гордост - смирете се. Ако пък нямате към кого да се обърнете, помолете Господ да ви “прати” приятеля, от когото се нуждаете или поговорете с пастора или други членове на църквата.


Featured Posts
Recent Posts
Archive
Search By Tags
No tags yet.
Follow Us
  • Facebook Basic Square
bottom of page