top of page

Трета глава на Йов

Трета глава на Йов е доста мрачна. Мъката и отчаянието завладяват Йов в тази глава и думите му го показват ясно. Мрачни и депресиращи стихове един след друг. Очите ми бързо минаха през думите без много да се взирам в тях.

“Включих” чак на предпоследния стих:

От какво точно се е боял Йов? Боял ли се е наистина да не загуби богатсвото си? Боял ли се е да не загуби децата си, нима всеки родител не го прави? Какъв страх е изпитвал Йов? Четох няколко мнения, че този страх е отворил врата към бедите, които са го сполетяли, че заради него, Бог сега го наказва. Не знам дали е така или няма да прибързвам в осъждението си, но се замислих върху страха. Разсъждавайки, стигнат до интересна хипотеза. Страхът и вярата може да са синоними и антоними едновременно. Малко налудничево, нали? Когато вярата ни в Бог е силна и истинска ние също изпитваме и СТРАХопочитание към Него. Естествено този тип страх е здравословен, той ни привежда към послушание и вярност. Псалм 103:17-18 Но милостта на Господа е от века и до века върху ония, които Му се боят. И правдата Му върху внуците. На ония, които пазят завета Му, И помнят заповедите Му, за да ги изпълняват. Псалм111:10

Началото на мъдростта е страх от Господа;

Oще примери отркиваме в Еклесиаст 12:13 и Второзаконие 10:12.В този смисъл, страхът и вярата може да се разглеждат като синонимни понятия или поне такива, които вървят ръка за ръка.

Има и друг тип страх, обаче. Антонимът на вярата. Нездравословен. Нерационален. Погубващ. Този страх, който ни сковава, които ни държи будни през нощта и неспокойни през деня. Сякаш е в човешката природа да се страхуваме, едни по-малко, други повече. За какво най-често се страхуваме? Страхът от загубата не е ли най-често срещания. Загуба на материална вещ, на близък, загуба на собствения ни живот. И докато известна степен страх, която по-скоро можем да наречем предпазливост, е нормална и повече от здравословна, то често ние прескачаме тази граница. Често в мислите ни се боим от хипотетични случки и развръзки.

Но какво казва словото за това? Псалми 56:3​Когато съм в страх,На Тебе ще уповавам. 2 Тимотей 1:7 Защото Бог ни е дал дух не на страх, а на сила, любов и себевладение. Исая 41:10 Не бой се, защото Аз съм с тебе;

Не се ужасявай, защото Аз съм твой Бог;

Ще те укрепя, да! ще ти помогна.

Да! ще те подпра с праведната Си десница, Псалми 34:4

Потърсих Господа; и Той ме послуша, И от всичките ми страхове ме избави.

Пожелания за благословен и безстрашен ден с един от любимите ми стихове

Фил. 4:6-7 Не се безпокойте за нищо; но във всяко нещо, с молитва и молба изказвайте прошенията си на Бога с благодарение; и Божият мир, който никой ум не може да схване, ще пази сърцата ви и мислите ви в Христа Исуса.


Featured Posts
Recent Posts
Archive
Search By Tags
No tags yet.
Follow Us
  • Facebook Basic Square
bottom of page